Moderna: custom-made klantportaal om jaren mee vooruit te kunnen

Een verouderd klantportaal vervangen zonder dat je gebruikers daar last van hebben, hoe pak je dat aan? Moderna had snel een modern klantportaal nodig. Creative CT realiseerde dit in slechts 4 maanden, inclusief maatwerk oplossingen.

De uitdaging

Moderna Textielservice is een familiebedrijf dat zich focust op dienstverlening op het gebied van linnen, bedrijfskleding, schoonloopmatten en sanitair-hygiëne. Zij beschikken over meerdere stomerijen en wasserijen, kledingherstelateliers en een eigen logistieke dienst.

Moderna had de uitdaging dat het custom-made klantenportaal technisch was afgeschreven. Het kon niet meer worden geüpdatet en onderhouden. Er kleven veiligheidsrisico’s aan zo’n situatie, dus er moest een goede, snelle oplossing komen.

Het klantportaal van Moderna bevatte veel functies die doorgaans niet in reguliere pakketten aanwezig zijn. Er was dus maatwerk nodig voor het nieuwe klantportaal. In verband met de beperkte technische levensduur van het oude klantportaal mocht onze oplossing niet te lang op zich laten wachten.

Voor Moderna waren de grootste uitdagingen:

  • Acceptabele investering in maatwerk;
  • Huidige maatwerk oplossingen ook in het nieuwe klantportaal;
  • Time to market van slechts vier maanden.
Creative CT en Moderna
Creative CT en Moderna
Creative CT en Moderna
Creative CT en Moderna
Creative CT en Moderna

De oplossing

eam Maatwerk heeft de oplossing voor Moderna gerealiseerd door gebruik te maken van Sylius en Symfony. Sylius ie een e-commerce platform dat gebaseerd is op Symfony. Het is bedoeld om uit te breiden met maatwerk oplossingen. Het gebruiken van Sylius heeft veel tijd bespaard, omdat veel onderdelen van een ‘normale’ webshop al aanwezig zijn in Sylius. Denk aan een productoverzichtspagina, klantaccounts en een checkout-systeem. Door Sylius te gebruiken, konden we snel starten met de maatwerk functionaliteiten die benodigd waren voor het platform van Moderna. Delen hiervan zijn onder andere:

  • Klantspecifieke assortimenten, webshops & prijzen;
  • Accounts voor inkopers bij klanten die bestellingen kunnen plaatsen voor collega’s;
  • Importeren van producten, klanten, prijzen & exporteren van orders naar ERP systeem;
  • Automatisch toevoegen van klantspecifieke bewerkingen op kleding wanneer bestellingen worden geplaatst.
Creative CT en Moderna

Het resultaat

Moderna had twee grote uitdagingen: een korte time to market en een maatwerk oplossing. Voor beide uitdagingen hebben wij een succesvolle oplossing geïmplementeerd: een toekomstbestendig klantportaal. Door de ongekende mogelijkheden van Sylius en Symfony kunnen nieuwe functies snel worden ontwikkeld en toegevoegd aan het portaal. Bovendien zijn de mogelijkheden op gebied van online marketing flink uitgebreid.

Creative CT en Moderna