SEA marketing

De snelste manier om hoog in Google te staan!

SEA marketing (Search Engine Advertising) is het betaald adverteren in een zoekmachine (zoals Google, Bing, Yahoo). Bij deze vorm van zoekmachine marketing betaal je voor een hoge positie in zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Om alles uit je online marketing strategie te halen, kun je het beste zowel SEA als SEO inzetten. SEA en SEO versterken elkaar: als er in de zoekresultaten zowel een advertentie als een SEO-landingspagina staat, kom je betrouwbaar over.

Het verschil tussen SEO en SEA marketing

Het verschil tussen SEO en SEA marketing zit hem in de manier waarop je in een zoekmachine terecht komt. SEO marketing heeft betrekking op onbetaalde, organische zoekresultaten. Hierbij zorg je ervoor dat jij je pagina naar de richtlijnen van de zoekmachine inricht. SEO marketing is een duurzame investering, omdat verbeteringen op je website lang standhouden. SEA marketing heeft betrekking op betaalde advertenties: Google adverteren. Hierbij bied je op zoektermen om kans te maken op een vertoning in de zoekresultaten. Zoekmachine marketing is niet blijvend: als je een SEA campagne stopt, is je website direct niet meer vindbaar.

Zo werkt search engine advertising

Bij search engine advertising koppel je zoekwoorden aan advertenties. Als iemand vervolgens zoekt met jouw gekozen zoekwoorden, bestaat de kans dat jouw advertentie getoond wordt. Bij iedere zoekmachine vindt een veiling plaats voor iedere zoekopdracht, waarbij wordt bepaald welke advertentie getoond wordt. Jouw advertentie wordt beoordeeld op relevantie, verwachte CTR (Click Through Rate), verwachte ervaring op de advertentiepagina, bod per klik en verwachte impact van jouw advertentie. Het hoogste bod is dus niet het enige belangrijke aspect van SEA marketing. Een online advertisement strategie is daarom onmisbaar voor een succesvolle SEA strategie!

Op deze manier zet je een SEA marketing campagne op:

  1. Kies met behulp van een zoekwoordonderzoek welke zoekwoorden aansluiten op je website;
  2. Bepaal hoeveel een klik op een zoekwoord mag kosten;
  3. Maak clusters van zoekwoorden en maak groepen van deze clusters;
  4. Maak advertenties die aansluiten op je zoekwoorden.

Hoog rendement door in Google te adverteren?

Om hoog rendement uit adverteren in Google te halen, is het belangrijk om te weten waar de grootste kansen voor jouw webshop liggen. Bereik je de juiste klanten? Gebruik je de juiste zoekwoorden? Is je account goed ingericht? Creative CT helpt je graag op weg om hoog rendement uit je SEA marketing te halen. Neem vrijblijvend contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.