Persbericht: Creative ICT legt focus volledig op e-commerce

4 maart 2020 11:52
Laatste update: 2 april 2020 09:42
Door Bas Janssen

ENSCHEDE – Na bijna tien jaar slaat Creative ICT een nieuwe weg in. Het Enschedese bureau verlegt de focus en richt zich nu volledig op e-commerce. Creative ICT, dat daarom vanaf heden Creative CT heet, vindt het belangrijk om zijn klanten te ondersteunen op het gebied van e-commerce; het terrein waar de onderneming de meeste kennis en ervaring in heeft en waar voor veel bedrijven nog winst te behalen is. Oprichter Bas Janssen: “Bij sommige ondernemingen gaan de ogen nu pas open. Vaak mist er een grondige e-commerce strategie.”

Bas Janssen richtte Creative ICT in 2010 op en hielp bedrijven op alle gebieden van digitale marketing. Het bedrijf groeide uit tot een full-service digital agency met 20 specialisten. Volgens Janssen is het tijd om de focus te verleggen en zich zo in de markt te onderscheiden. “In het begin was full-service een voordeel van ons bedrijf, maar nu merk je dat onze klanten steeds meer expertise vragen. Wil je een echte expert zijn, dan moet je focus hebben. Focus op die terreinen waar je de meeste kennis en ervaring in hebt. Maar ook omdat het nodig is om verder te groeien. En dat is onze ambitie,” legt hij uit.

De laatste jaren werd duidelijk dat de Enschedese onderneming een steeds belangrijkere speler werd op de e-commerce markt. Zo werd het in 2019 de eerste en enige Magento-partner van Oost-Nederland. Magento, onderdeel van Adobe, is wereldwijd het meest gebruikte platform voor webshops.

Creative CT heeft veel ervaring met e-commerce software zoals Magento en Symfony. Ze helpen bedrijven uit het hogere segment bij het bieden van de beste experience en transactiemogelijkheden aan hun relaties. Bas Janssen: “Dat betekent niet alleen een mooie webshop, want het gaat veel verder. We helpen bij de digitale transformatie. Bij ons kunnen B2B bedrijven de opstap maken naar echte e-commerce. We denken mee met de e-commerce strategie; welke businessmodellen hanteer je en wie zijn je klanten? Hoe bestellen ze bij jou? En hanteer je klantspecifieke prijzen of een klantspecifiek assortiment? Heb je meerdere vestigingen? We kijken vanuit het businessmodel van de klant en bepalen vervolgens welke technologie nodig is. Die kennis en ervaring hebben wij in huis en gaan we nu optimaal inzetten.”

Om die opstap voor hun klanten te realiseren, maakt Creative CT gebruik van een nieuwe e-commerce-methodiek die volledig gericht is op groei. Janssen: “We zijn een bureau voor Growth Driven E-commerce. We groeien zelf als e-commerce-specialist, maar laten natuurlijk ook onze klanten groeien. Dit doen we door future proof e-commerce-strategie en -oplossingen te bieden.” Janssen legt uit dat zij klanten adviseren op het gebied van e-commerce en begeleiden tijdens dit traject. “Goede keuzes maken, de juiste strategie ontwikkelen en daar ook de passende technologie bij bieden; zo kunnen wij onze klant het beste helpen en daar gaat het ons om,” zegt hij.

De nieuwe richting van Creative CT omvat meer dan een nieuwe branding en naamsverandering. Binnen het bedrijf ligt de focus op vier pijlers: cultuur, mindset, team en resultaat. Daarom wordt er gewerkt volgens Agile-methodiek en de Scrum-filosofie: met kleine teams en door continue feedback en zelfsturing, wordt er snel en effectief gewerkt. Ook ligt er een grote nadruk op het investeren in mensen, kennis en technologie.

Tesla wrapping 2020 Creative CT