Unleash your digital potential

De uitdaging

Twinpack is een Nederlandse verpakkingsgroothandel. Vanuit Noordwijkerhout gaan miljoenen (maatwerk) kartonnen dozen, kunststof kratten en trays de hele wereld over. Twinpack noemt zichzelf een expert in verzendverpakkingen en is een toonaangevende speler in de wereld op het gebied van innovatieve verpakkingen.

Twinpack was op zoek naar een partij die proactief mee wilde helpen hen te laten groeien. Niet alleen als het over hun business gaat, maar ook wat betreft kennis, schaalbaarheid en – zeker niet in de laatste plaats – de communicatie. Heel concreet: hier was een stabiele webshop voor nodig. Twinpack vond het met name fijn een partij te hebben die helder en transparant communiceert over alle onderwerpen.

Als Creative CT konden we Twinpack goed helpen, omdat wij alles in huis hebben: marketing, development en user experience (UX). Voor ons is het eenvoudig om rekening te houden met het hele wensenplaatje en alle onderdelen.

Wat op onze beurt erg prettig was, was de aanwezigheid van een roadmap binnen Twinpack: het bedrijf is zich erg bewust van de merkidentiteit en het heeft een langetermijnvisie voor het bedrijf en de webshop. Het gaat de mensen bij Twinpack niet alleen om de verkoop van hun producten, maar ook om de klantbeleving.

Er is een duidelijke customer journey aanwezig in hun e-commerce platform. Daarnaast staat de veiligheid van de klantgegevens bij Twinpack voorop. Die combinatie zorgt ervoor dat hun afnemers niet alleen gemakkelijk en veilig in de shop kunnen navigeren en afrekenen, maar ook dat de AVG wordt nageleefd.

Onderdelen:

De uitwerking

Die stabiele webshop is er gekomen, inclusief nieuwe functionaliteiten. Tijdens het hele project kon Twinpack onze werkzaamheden en voortgang inzien. Dat is onderdeel van de Scrum methode, waar wij mee werken. Voor het realiseren van de stabiele webshop, hebben we vooral veel back-end werkzaamheden voor hen verricht. Dit was nodig voor het onderhoud van het e-commerce platform. Ook hebben we front-end werkkzaamheden verricht, zoals optimalisatie en verdere uitbreiding.

Bij de ontwikkeling is een UX designer betrokken geweest voor verschillende onderdelen. Ook bijvoorbeeld bij de implementatie van een cookiemelding zorgen we ervoor dat een UX designer zijn advies geeft voor de beste implementatie. Voor de cookiemelding geldt dat Twinpack de mogelijkheid heeft om zelf de instellingen te beheren – helemaal volgens hun wensen én de AVG.

Gebruikte technieken:

  • PHP
  • Magento
  • JSON
  • REST
  • SOAP
  • XML
Twinpack vindt het met name fijn een partij te hebben die helder en transparant communiceert over alle relevante onderwerpen rondom e-commerce.

Unleash your digital potential

Creative CT - Management Team, Shanna Bufink, Joost Valentijn, Marcel ten Hoopen, Bas Janssen, Pim Korschner (2)