Kosten-baten

Online personalisatie

Sluit perfect aan bij de behoefte van je bezoeker en haal het meest uit je websitebezoekers!

Met online personalisatie bied je je websitebezoekers een persoonlijke ervaring op je website, in klantcontact en via online advertenties. Personalisatie van je website heeft veel voordelen. Zo profiteer je van een hogere ROI, meer terugkerende bezoekers en meer sales.

Hoe werkt online personalisatie?

Personalisatie van je webshop werkt via het IP-adres of een eerdere inlog van de klant. Online personalisatie is op meerdere vlakken in te zetten. Wij maken onderscheid tussen website personalisatie, persoonlijk klantcontact en personalisatie van online marketing.

Website personalisatie

Website personalisatie is het klantspecifiek inrichten van je website of webshop. Daarnaast is het mogelijk om te werken met klantspecifieke navigatiemenu’s, persoonlijke CTA’s en dynamische content. Dit houdt in dat je klanten relevante diensten of producten toont. Hierbij kan je denken aan een boodschap aan je klant zodra hij inlogt. De kans dat de klant een aankoop doen, wordt op deze manier groter. Bovendien is de orderwaarde per bestelling meestal hoger.

Persoonlijk klantcontact

Bij persoonlijk klantcontact moet gedacht worden aan relevante e-mails die aansluiten bij de situatie van de klant. Deze informatie kan uit de bestelgeschiedenis of eerder benoemde voorkeuren worden gehaald. Zo ontvangt de klant enkel op maat gemaakte informatie en wordt de kans op conversie verhoogd. Persoonlijk klantcontact kan zowel voordat een order geplaatst wordt als na de aankoop plaatsvinden. Ook chatbots kunnen gebruikt worden bij gepersonaliseerd contact.

Personalisatie van online marketing

Persoonlijke advertenties herinneren een websitebezoeker aan het product dat ze op jouw website bekeken hebben. Veel webshops maken bijvoorbeeld gebruik van ‘anderen kochten ook’ om cross-sell te stimuleren en de aandacht van de klant te trekken. Dit soort remarketing kan op verschillende manieren ingezet worden: via Google Ads, via social media en via advertenties op andere websites (cookies). Personalisatie van online marketing kost meestal advertentiebudget.

Online personalisatie
Online personalisatie

Dit levert online personalisatie op

Online personalisatie heeft een positieve invloed op de opbrengsten van jouw webshop:

  • Hogere orderwaarde per bestelling;
  • Meer orders in totaal;
  • Meer terugkerende bezoekers;
  • Meer sales.
Online personalisatie

Welke personalisatie van je webshop werkt voor jou?

Met personalisatie van je webshop sluit je perfect aan bij de behoefte van je bezoeker. Op deze manier haal je het meest uit je websitebezoekers. Creative CT geeft vrijblijvend advies over jouw grootste winst op het gebied van online personalisatie.