3x zo haal je meer omzet met je webshop
Wil jij dit permanent meer omzet uit je webshop halen? We kennen het probleem: je hebt flink geïnvesteerd in een goede webshop, maar je verdient het voorlopig niet terug… Creative CT vertelt je hoe je meer kunt verdienen met je webshop.
1: Optimaliseer je marketing
Door je marketing te optimaliseren, vergroot je de kans dat je online gevonden wordt door je doelgroep. Het is belangrijk dat jouw webshop zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines komt te staan. Dit doe je onder andere door relevante teksten te schrijven, zoekwoorden te gebruiken en de technische SEO van je webshop in orde te hebben. Een snelle (maar minder duurzame) manier om meer bezoekers naar je webshop te trekken, is het instellen van advertenties in Google. Ten slotte kun je bezoekers die eerder op jouw webshop zijn geweest, opnieuw bereiken door remarketing in te zetten.
2. Optimaliseer je conversie
Veel bezoekers op je webshop is een pré voor een succesverhaal, maar ze moeten natuurlijk wel iets kopen… Deze conversie naar aankoop verhoog je door je webshop gebruiksvriendelijk in te richten en overtuigende elementen in te zetten. Bij een gebruiksvriendelijke webshop moet je denken aan een website waar alles eenvoudig te vinden is, het bestelproces slechts enkele minuten duurt en hulp geboden wordt als het een klant toch niet lukt. Overtuigende elementen zijn bijvoorbeeld bestelknoppen in een opvallende kleur, zogenaamde kassakoopjes als de winkelwagen al gevuld is en teksten waar niemand ‘nee’ tegen kan zeggen.
3: Sluit aan bij de volledige customer journey
De customer journey is het gehele proces van oriëntatie tot na de aanschaf van een product. Als jouw website al aansluit bij de oriëntatie van een klant, is de kans groter dat deze klant zijn aankoop later bij jou doet. Door na een aankoop contact te houden met de klant, is de kans groter dat deze klant voor een nieuwe aankoop terugkeert naar jouw webshop. In contact blijven met je klanten en bezoekers kan met nieuwsbrieven of e-mail marketing.
Gegarandeerd toegevoegde waarde met Creative CT
Bij Creative CT weet je zeker dat je een goede investering doet:
- Je weet precies waar je in investeert;
- Jouw investering levert iets op, omdat wij met best-practice methodes werken;
- Je kijkt samen met ons waar voor jou de grootste winst te behalen is.
Lees hier hoe wij garanderen dat jij waar voor je geld krijgt.