a/b-test

Conversie optimalisatie

Haal het maximale uit je websitebezoekers met conversie optimalisatie!

Met conversie optimalisatie probeer je het maximale uit de bezoekers van je website te halen. Iedereen wil het maximale uit zijn website halen. Een deel van de bezoekers komt via betaalde advertenties op je website. Je wilt dat deze bezoekers iets kopen, anders zijn je advertenties voor niets. Met conversie optimalisatie maximaliseer je de kans op succes.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het zo groot mogelijk maken van de kans dat een bezoeker van een website doet wat jij voor ogen hebt. Meestal wordt bij conversie direct gedacht aan een aankoop, maar een conversie kan bijvoorbeeld ook het invullen van een contactformulier zijn. Het merendeel van de bestaande websites haalt niet het maximale uit de bezoekers. Dit betekent dat deze websites inkomsten mislopen. Met eenvoudige aanpassingen is de website conversie te verbeteren.

Zo werkt conversion rate optimization

Bij conversion rate optimization doe je aanpassingen aan de website om de conversie te verbeteren. Deze aanpassingen zitten zowel in branding, content als design. Goede branding zorgt voor herkenbaarheid, waardoor bezoekers eerder geneigd zijn een aankoop bij jou te doen. In content kun je overtuigende teksttechnieken verwerken. Met het design van de website kun je extra aandacht op de converterende optie vestigen en de gebruiksvriendelijkheid verhogen.

Voor een verhoogde website conversie volg je het volgende stappenplan:

  1. Stel een doel. Bepaal welke conversie je wilt bereiken
    Een aankoop is uiteindelijk de belangrijkste conversie, maar op sommige pagina’s is dit niet de meest geschikte conversie. Andere conversies waar je aan kunt denken, zijn een ingevuld contactformulier, inschrijving voor een nieuwsbrief of download van een whitepaper.
  2. Verzamel data
    Als je het doel hebt bepaald, is het tijd om data te verzamelen. Voordat je aanpassingen doorvoert om de conversie te verbeteren, heb je een nulmeting nodig. Zonder nulmeting weet je niet of je aanpassing succesvol is. Je kunt ook een A/B-test gebruiken om data te verzamelen. Hierbij vergelijk je tegelijkertijd twee varianten.
  3. Maak een goede funnel voor de eindgebruiker
    Gebruiksvriendelijkheid is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Met een doordacht UX/UI-design begeleid je de gebruiker door je website. Een goed design trekt de aandacht, wekt interesse en helpt bij beslissingen.

Conversie optimalisatie bureau

Een conversie optimalisatie bureau weet precies hoe de website conversie verbeterd moet worden. Creative CT begint altijd met een UX-audit en het verzamelen van data. Zo weten wij exact hoe de website nu presteert en waar we de conversie kunnen verbeteren. Onze aanpassingen zijn zowel gericht op design als content.

Wil jij het maximale uit je websitebezoekers halen? Kies dan voor conversie optimalisatie. De experts van Creative CT helpen je graag op weg!