Unleash your digital potential

De uitdaging

Op sportvoedingwebshop.com kun je bijna alles kopen wat met sport en voeding te maken heeft: van sportdranken en energiegels tot eiwitten en magnesium. Daarnaast kun je op de webshop ook bidons, fietsaccessoires en sportassen kopen. Eén van de gezichten achter de shop, is van Henk-Jan Koershuis. Hij heeft als voedingsdeskundige een boodschap over voeding en beweging. Deze
boodschap is getiteld ‘De Beste Verliezer’ en is op de site debesteverliezer.com te vinden.

De twee platforms zien er beide anders uit maar hebben veel overlap. Daarom zou het erg handig zijn als beide websites aan elkaar gelinkt zouden zijn. Een eigen voorkant, maar een gedeelde achterkant. Zo komen bezoekers – voor beide platforms is dit een andere doelgroep – op een eigen webshop binnen, maar kopen ze uiteindelijk in dezelfde shop.

Is dit mogelijk? Met deze vraag kwam Koershuis bij ons.

Onderdelen:

De uitwerking

Om aan de wens te voldoen, hebben we voor Sportvoedingwebshop en De Beste Verliezer een Shopware 5-omgeving opgezet. Beide sites draaien op dezelfde Shopware 5-omgeving, met elk hun eigen voorkant en een gedeelde achterkant. De webshops zijn te bezoeken via zowel debesteverliezer.com als sportvoedingwebshop.com.

Sportvoedingwebshop heeft een inhouse designer. Samen met deze designer zijn we eerst begonnen met het implementeren van het aangeleverde design voor De Beste Verliezer en vervolgens voor Sportvoedingwebshop. Hiervoor hebben we een template gemaakt die grofweg de basis neerzet voor beide webshops. Bovenop deze basis zit een template die de huisstijl van de webshops bevat.

Toen het design stond, zijn we gestart met maatwerkoplossingen door middel van Shopware 5-plugins. Zo realiseerden we voor de shops:

  • De bezorgmethode van PostNL met timeframe-keuze, labels printen en Track ‘n’ Trace.
  • Automatisch aanvullen van je adres bij registratie door middel van postcode.nl.
  • Uitbreiding op productafbeeldingen om hierover ‘Product Features te schrijven.

Tijdens het hele project gebruikten we de Agile-methode. Zo konden we telkens bij de klant checken of dat wat we maakten, de gewenste oplossing is.

Gebruikte technieken:

  • PHP
  • Shopware
  • JSON
  • REST
  • SOAP
  • XML
Tijdens het gehele project gebruikten we Scrum als projectmethodiek. Door middels van sprints hebben we steeds weer gecontroleerd of de opleveringen in lijn waren met de gewenste oplossing.

Unleash your digital potential

E-commerce expert