Unleash your digital potential

De uitdaging

Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep kennis maakt met je producten? Zeker voor een groot, internationaal opererend bedrijft met verschillende systemen en producten voor meerdere segmenten, is dit een moeilijke opgave. Voor ons was het een uitdaging om deze vraag te beantwoorden en onze reactie kwam in de vorm van Sopracity (3D). We ontwikkelden een virtuele, interactieve stad waarin alle segmenten, bijbehorende content en producten uitgelicht worden.

De (business)doelstellingen

  • Een succesvol experience-kanaal voor de oplossingen en producten van SOPREMA.
  • Bezoekers en klanten bewust maken van het oriëntatieproces voor de aanschaf van producten van SOPREMA.
  • Het genereren van leads en engagement met bezoekers.
  • Maatwerkapplicatie die flexibel en generiek wordt opgezet, zodat het in de toekomst uitgebreid kan worden met meer segmenten, oplossingen, 3D-modellen en andere features die wenselijk zijn.

De uitwerking

We hebben Sopracity gebouwd met het achterliggende idee van Augmented Reality (AR). Met deze ‘aangevulde realiteit’ is het mogelijk om elementen toe te voegen aan het beeld van de werkelijkheid. Zo oogt Sopracity als een echte stad met echte gebouwen en een realistische omgeving, en heeft het een extra ‘laag’ informatie.

Door middel van deze informatie en een intuïtieve interface, komen gebruikers van een segment naar een product. Ook zijn er per segment video’s die inzicht geven in de gerealiseerde projecten van SOPREMA. Deze video’s zijn gepersonaliseerd per type doelgroep (zoals ‘architect’), zodat de engagement hoger is.

Extra leuk én essentieel voor de branding, zijn de ‘SOPREMA-gimmicks’ die in de stad te vinden zijn, zoals de mammoet (het beeldmerk van SOPREMA).

Tijdens het gebruik van Sopracity kunnen bezoekers een gesprek of offerte aanvragen.

Technische realisatie

  • WebGL-oplossing voor de beste prestatie en gebruikerservaring. – Nuxt / Vue.js headless overlay voor WebGL stad.
  • Een applicatie waarmee een brochure gescand kan worden waarop vervolgens de 3D stad m.b.v. augmented reality wordt weergegeven.
  • Alle modellen worden op maat gemaakt op basis van input van SOPREMA, zodat het realistisch is en in lijn is met praktijkvoorbeelden.
  • Alle modellen worden opgesplitst in Levels of Details voor optimale prestatie en zodat er bij inzoomen de beste kwaliteit getoond kan worden met extra details.
  • Een maatwerk Symfony B2B portal, gekoppeld met de XML uit Lotus (PIM) voor de productdata

Unleash your digital potential

E-commerce expert