Facebook e-commerce platform

5 juli 2012 11:00
Laatste update: 21 juni 2021 13:05
Door Chantal van de Vijver
Categorie: Nieuws en Events

Facebook gaat zich op korte termijn meer focussen op e-commerce. Dit zal in eerste instantie beginnen met een ‘Want’ button, maar zal later uitgebreid worden met nieuwe oplossingen gezien het feit dat dit nodig is om van Facebook de nieuwe, virtuele en wereldwijde marktplaats te maken.

In de afgelopen jaren zijn er weinig andere buttons dan de ‘Like’ en ‘Comment’ button gemaakt door Facebook. Wel zijn er door vele andere partijen veel buttons gemaakt, die bijdragen aan de boodschap van hun merk. Hieronder ook al de ‘Want’ button. Dit zorgt voor een mooie look op de Facebook Timeline.

Wat Facebook waarschijnlijk niet zal doen, zoals wat er nu gebeurt met de ‘Dislike’ button, is het vragen om toegang aan de gebruikers. Deze ‘Want’ button zal zo goed als zeker automatisch beschikbaar worden gemaakt. Naast de ‘Want’ button worden meerdere buttons uitgetest op resultaat.

Facebook geeft aan niets te hebben melden op e-commerce gebied. Wel geven ze aan altijd open te staan voor nieuwe functies.