Ben jij klaar voor 2022?

27 december 2021 10:09
Laatste update: 6 januari 2022 11:29
Door Cindy van Ooijik
Categorie: Cookies E-mail marketing Google Analytics
Het jaar vliegt voorbij, nog een paar dagen en we zitten alweer in 2022. Om goed voorbereid te zijn op 2022 en daarna willen we je graag een check aanbieden om te kijken of jij klaar bent voor de toekomst!

We voeren voor jou een digitale controle uit op vier essentiële onderdelen. We gaan voor je kijken of alles nog up to date is en of er verbeteringen mogelijk zijn. Daarna maken we meteen een concreet plan van aanpak. En natuurlijk laten we, voordat we er aan gaan beginnen, zien wat het jou gaat opleveren.Gratis marketing check

Welke vier onderwerpen nemen we onder de loep?

1. Cookies

In 2021 zijn de eerste stappen gezet naar het blokkeren van de zogenaamde third party cookies. In de nabije toekomst zullen meer browsers deze cookies ook gaan blokkeren. Welke impact heeft dat op de huidige digitale marketing activiteiten van jouw bedrijf? Doe je op dit moment al iets met de cookiewaarschuwing op je site en met de keuze die jouw bezoekers hebben gemaakt wat betreft het accepteren van de cookies? Doe je al iets met die cookie data?

Deze CCT Check heeft als doel om samen met jullie digital marketeers een impact analyse te doen én een oplossing te formuleren. Hierdoor ben je voorbereid op de toekomst én in staat je eigen cookiestrategie succesvol te gebruiken. 

2. Google Analytics 4

De migratie naar Google Analytics 4 begint met een waterdicht meetplan. Één van de grootste veranderingen in GA4 is het achterliggende datamodel. GA4 richt zich niet meer op user-based dataverzameling, maar de volledige focus komt te liggen op het doormeten van events.

Deze CCT Check heeft als doel om eerst goed te kijken wat je meet en wilt gaan meten. Daarna stellen we samen met jou een GA4 migratieplan op. Ook kijken we of er verbeteringen mogelijk zijn in jouw huidige Google Analytics dashboards. 

3. CRO (Conversie Ratio Optimalisatie)

Voldoet het design nog aan de gewenste eisen van de consument en heeft dit invloed op de conversie? Wellicht zijn er sinds de lancering van jouw webshop nieuwe technische ontwikkelingen of toont de verzamelde data aan dat er zogenaamd ‘laag hangend fruit’ is: dit zijn eenvoudige verbeteringen waardoor je sneller resultaat – en dus hogere omzet – ziet.

Deze CCT Check heeft als doel om dat samen met jou te gaan onderzoeken en direct een uitvoerbaar plan op te stellen.

4. Mailchimp gebruiker?

Mailchimp geeft onregelmatig e-mailadressen door buiten de EU, dat betekent dat je als Mailchimp gebruiker in strijd bent met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Het is mogelijk dat je hiervoor wordt beboet.

Creative CT is licentiehouder en partner van Spotler (e-mail marketing software). Wij kunnen je helpen met een ‘pijnloze’ migratie van Mailchimp naar dit platform. Een groot voordeel van Spotler is dat je hiermee ook Marketing automation kan gaan inzetten, maar daarover vertellen we je graag meer in een persoonlijk of virtueel gesprek.

Ben jij klaar om de volgende stap te zetten met jouw bedrijf of ben je nieuwsgierig geworden wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op